AnphaNews

Anphabe

Connecting opportunities
hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmWJrUr98qKellJ--oJvSpZbWnaeg0dPXytrJvrPJntaFxd3bz9PHlXbJpc-h1Fhr2XKcb1qe26OXp52oo1p0pZ9hYmqFqJ-Vqailx3-f0ptZn6tuZpyH1MLWxc_ZhmvCc5Sd3eDh

How to convert your competitor's customers into yours?

Answer3 hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmSch5aYlJ2EoddqmXOGxMXX09iQnspToZugZmvjtQ..
Minh Nguyen's picture
1336373929

What can be done to enlarge conpany's market share by converting customers of your competitor, who has been so far the market leader in the field, into yours?

Answer3 hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmSch5aYlJ2EoddqmXOGxMXX09iQnspToZugZmvjtQ..

Have something to say?

Join Anphabe for free to share and get shared on your own business topics.

Pages

Answers

  • Chris Harvey's picture
    Chris Harvey
    1337615000

    Easy!

    Provide more value to those customers than your competitor.

    Do something different or better than your competitor. Solve the customer's problem more effectively or more thoroughly.

    Also, decide clearly how you will tell your story on what makes you different. Practice answering the question "Why should I buy from you and not your competitor?" Your answer should focus on how the customer can benefit more by choosing you over your competitor.

    Do this well and you will have all the customers you can handle.

      hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5sblKampyShp_VoJxqg5rH19HVw8-VV6GaoGKhs60.
    • hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9SemJyInGWZaoae3-A.
    hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuZJyHnJaclYSh12qac4bS2dHJ2JCqz5WIbdlwY6BamWZtWqGysQ..
  • Chien Ly Truong's picture
    Chien Ly Truong
    1340679332

    Nguyên tắc của sự phát triển mà tôi thường tư vấn, hướng dẫn cho anh em làm công tác Kinh doanh là hạn chế đổ máu bằng cách "Chiếm trước, giành sau" tức là bạn nên tìm người chưa yêu ai để yêu sẽ "tốt" và đỡ nhiều thứ hơn là "giành giật" người đã có người yêu. Dù thế nào trong cạnh tranh không tránh khỏi những việc bạn nêu, theo tôi ta cần thu hút được đối tượng bằng những thông điệp, hành động, ứng xử, biểu cảm,... có văn hóa phù hợp với đối tượng. Do vậy bạn cần phải hiểu đối tượng của bạn hơn đối thủ của bạn hiểu đối tượng của bạn; rồi sau đó bạn cần có khả năng đáp ứng đối tượng bạn nhắm đến tốt hơn đối thủ của bạn. Và điều thứ ba là bạn cần truyền thông đủ sức thu hút, quyến rũ, đúng lúc và đủ liều lượng để đối tượng của bạn "tự ý" chuyển hướng. Trong quá trình này, để làm nhanh có những người dùng chiêu thức gài bẫy hay lừa dối,... Cá nhân tôi (và tôi cũng tin còn nhiều người nữa) không ủng hộ phương pháp sau này, dù phương pháp này trong một số trường hợp có thể có được kết quả tức thời.

      hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5sblKbmpiXhp_VoJxqg5rH19HVw8-VV6GaoGKhs60.
    • hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9SemJyInWWVb4ae3-A.
    hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuZJyHnZaYmoSh12qac4bS2dHJ2JCqz5WIbdlwZaBalWpsbZ5Xb7Cx
  • Phil Newman's picture
    Phil Newman
    1341541942

    Create a clear and concise Customer Value Proposition. Be consistent with the level of service you provide to your customers. Ask your customers for referrals to new customers - it never hurts to ask! Find out where your competitors customers network, socialise or do business and spend time there getting to know them.

    Aim to Delight your Customer, not merely meet their needs. Anyone can meet needs - delighting goes much further. Take time to understand your customer's actual individual needs and approach your sale and service in that manner.

      hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5sblKbnZ2Shp_VoJxqg5rH19HVw8-VV6GaoGKhs60.
    • hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9SemJyInWiaaoae3-A.
    hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuZJyHnZmdlYSh12qac4bS2dHJ2JCqz5WIbdlwZKBal2hwaYhwsbA.

Pages

hZWZmZhhmmmak5mExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUqeqq6KWn4_QoqrNlqDHmaiZ0dPDxMnS1svWjK2a3tyu0sXKU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWZsb1qcodqepYXRqpuTmYGi1pyczZOY2KGjnoSg15uanoTWxaLCpteFncSelmuw464.
Lazy Load...