AnphaNews

Anphabe

Connecting opportunities
hZWZmZhglHKamZOExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmWJrUr98qKellJ--oJvSpZbWnaeg0dPXytrJvrPJntaFxd3bz9PHlXbJpc-h1Fhr2XKcb1qe26OXp52oo1p0pZ9hYmqFqJ-Vqailx3-f0ptZn6tuZpyH1MLWxc_ZhmvCc5Sd3eDh

Chỉ ra một số mẫu mô tả công việc "chuẩn" cho vị trí Trưởng phòng Marketing

Answer hZWZmZhglHKamZOExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmWch5eWl5yViJ-jm3GehcPG2NWjlM-ViG3PcGChteE.
Hien Vu's picture
1613962480

feature-top

Một số mẫu mô tả công việc "chuẩn" cho vị trí Trưởng phòng Marketing sẽ được HRchannels cập nhật trong bài viết này!

A. Trưởng phòng marketing lĩnh vực giáo dục

I. Mô tả công việc

  1. Quản lý và vận hành bộ phận marketing, lên kế hoạch và phân bổ công việc cho từng thành viên

  2. Lên kế hoạch và thực hiện các hoạt động marketing thường xuyên, bao gồm: tổ chức sự kiện, follow-up các sự kiện tài trợ, đặt các biển hiệu/banner quảng cáo và sắp xếp việc phát tờ rơi tại các địa điểm phù hợp

  3. Chịu trách nhiệm về tất cả các hoạt động chiến lược và kế hoạch PR & marketing, các hoạt động truyền thông, các sự kiện & dịch vụ khách hàng một cách hiệu quả để đảm bảo đạt được mục tiêu công việc

  4. Xây dựng và thực hiện kế hoạch marketing để thúc đẩy tuyển sinh các khóa học (và/hoặc sản phẩm giáo dục khác) của công ty

  5. Xây dựng mối quan hệ hợp tác với các trường học từ cấp THCS đến Đại học, các tổ chức/câu lạc bộ học sinh, sinh viên trên địa bàn thành phố

  6. Phối hợp chặt chẽ với bộ phận chăm sóc khách hàng để đưa ra các giải pháp marketing phù hợp, thúc đẩy tuyển sinh

  7. Nghiên cứu và tìm hiểu hoạt động của các đối thủ cạnh tranh trong ngày để đưa ra chiến lược phù hợp

  8. Xây dựng các ý tưởng marketing phù hợp nhằm mục đích mở rộng phát triển công ty

II. Yêu cầu công việc

  1. Tốt nghiệp Đại học hoặc sau Đại học các chuyên ngành: Marketing, Quản trị Kinh doanh hoặc tương tự. 

  2. Trình độ Tiếng Anh: Có khả năng nghe nói đọc viết ở mức cơ bản

  3. Kinh nghiệm: 3 năm kinh nghiệm trở lên. Ưu tiên các ứng viên từng làm việc trong ngành dịch vụ giáo dục.

  4. Có kỹ năng giao tiếp tốt, thái độ cầu tiến, ham học hỏi, chủ động trong công việc

  5. Có kỹ năng quản lý thời gian và sắp xếp công việc, kỹ năng lãnh đạo.

  6. Thành thạo MS office, vi tính văn phòng

  7. Có khả năng sắp xếp công việc khoa học, làm việc dưới áp lực cao và làm việc nhóm hiệu quả

mau-mo-ta-cong-viec-truong-phong-marketing-2

B. Trưởng phòng marketing lĩnh vực du lịch khách sạn

I. Mô tả công việc

  1. Xây dựng, tham mưu cho BGĐ về phát triển sản phẩm, dịch vụ du lịch, khách sạn

  2. Xây dựng kế hoạch phát triển thị trường, sản phẩm, dịch vụ.

  3. Tổ chức thu thập thông tin thị trường, phân tích và tổng hợp thông tin thị trường để xác định các phân khúc thị trường có liên quan đến các sản phẩm, dịch vụ mà công ty cung cấp

  4. Xây dựng, tổ chức thực hiện các chương trình kế hoạch marketing, kế hoạch quảng cáo. Theo dõi việc thực hiện và báo cáo kết quả.

  5. Theo dõi hoạt động bán hàng, triển khai marketing nhằm đảm bảo việc thực hiện đúng chiến lược marketing theo từng thời điểm.

  6. Quản trị thương hiệu, tài sản của công ty, đảm bảo thương hiệu được quản lý đúng theo yêu cầu và nhất quán.

  7. Đề xuất các biện pháp tăng độ nhận biết, tăng lượng truy cập vào các trang web của công ty.

  8. Quản trị các trang web, fanpage và các kênh online của công ty.

  9. Quản lý kênh bán hàng trực tiếp và bán hàng Online.

  10. Khai thác các kênh quảng cáo mới và thích hợp.

  11. Lập kế hoạch và tổ chức thực hiện các Chương trình khuyến mại & quảng cáo truyền thông nhằm đảm bảo kinh doanh, nâng cao hình ảnh, phát triển thương hiệu và tạo sự khác biệt với đối thủ cạnh tranh.

II. Yêu cầu công việc

  1. Tốt nghiệp chuyên ngành Marketing, Quản trị Du lịch/Khách sạn tại các trường Đại học trong và ngoài nước

  2. Ngoại hình ưa nhìn, khả năng giao tiếp tiếng Anh thành thạo

  3. Tối thiểu 05 năm trong lĩnh vực PR Marketing, 03 năm ở vị trí quản lý; ưu tiên trong lĩnh vực Du lịch/Khách sạn, Truyền thông

  4. Am hiểu về chế độ chính sách và các quy định của pháp luật về truyền thông và quảng cáo.

  5. Nhạy bén với xu hướng thị trường, linh hoạt, sáng tạo và dễ thích nghi, đam mê các hoạt động marketing

  6. Khả năng lập kế hoạch, kiểm soát, tổ chức, quản trị nhân sự, phân tích thông tin, đàm phán thương lượng. 

  7. Kỹ năng quản lý thời gian, sắp xếp kế hoạch và kỹ năng lãnh đạo

  8. Chủ động và tâm huyết với công việc, với tổ chức

mau-mo-ta-cong-viec-truong-phong-marketing-3

C. Marketing manager in F&B job description

I. Essential Duties and Responsibilities

  1. Supervise the functioning of all Food and Beverage department’s marketing activities, promotions, sales and costs to ensure that department profits are maximized.

  2. Coordinate all F&B promotions with Sales department to ensure proper implementation.

  3. Establish a clear Food & Beverage Sales kit and briefs the Sales department on usage. 

  4. Establish the general F&B marketing strategy, the yearly F&B marketing Plan together with the F&B Manager and makes the presentation to the Board of Management.

  5. Establish and presents the yearly F&B Marketing Budget to the Board of Management and follows it strictly to minimize the department’s expenses. Gets actively involved in finding the best printing/advertising solutions to optimize the company’s profits.

  6. Be responsible for the department’s proper functioning including associated, finances and implementation.

  7. Supervise, recruit and appraise the F&B sales & marketing associates.

  8. Maintains a proper Customer database in conjunction with Sales Team and co-ordinates any Electronic advertising with the Sales Team

  9. Acts as a Customer Relation Officer and spends time with Customers / Members to establish a developing business relationship. Establishes Client satisfaction surveys and reports results to the F&B Manager

  10. Reports all happenings of the department to the Food & Beverage Manager and to the Board of Management

  11. Attend all Management meetings

  12. Conduct, compiles, analysis market researches and reports results monthly to the F&B Manager. Comes up with regular proposals to adjust the overall marketing strategy month by month.

II. Requirements

1. Qualifications

  • Bachelor degree in Sales/Marketing/Business Administration or its equivalent.

  • Knowledge of the leisure industry is a definite plus.

2. Experiences

  • At least 5 years of related experience in sales/marketing in the service industry, or equivalent combination of education and experience.

  • Proven track record as Sales/Marketing Manager in a similar industry.

  • Experience in developing and driving member service improvement programmed.

  • Preferably has a genuine interest and knowledge of the golfing game.

  • Strong network of connections is an asset.

3. Knowledge And Skill Requirements

  • Male or Female. Age from 32 to 45.

  • Proficient in English and Microsoft software.

  • Strong sense of initiative, innovation, analysis, urgency and pressure tolerance.

  • Able to work independently, professionally and be a good team player.

  • Good interpersonal and communication skill 


mau-mo-ta-cong-viec-truong-phong-marketing-4

D. Marketing manager in Logistics job description

I. Essential Duties and Responsibilities

  1. Translate company and marketing objectives into clear department strategies

  2. Lead and direct the logistics team by supporting all marketing assets

  3. Ability to work cross-functionally across many project teams

  4. Supporting self-serving references and processes to facilitate scaling marketing reach

  5. Use data & insights to inspire new directions and processes

  6. Manage our supplier marketing partnership and programs

  7. Manage research and development with established ROI and KPI's

  8. Oversee public and media relations

  9. Oversee deliverables, timelines, and budgets

II. Requirements

  1. Bachelor's degree in Marketing, Business, or related field 

  2. At least 5 years experience in the marketing field, and at least 2 years experience in the same position.

  3. Experience in developing and implementing marketing strategies

  4. Ability to see a project through from conception to delivery

  5. Advanced technical skills in Microsoft Office

  6. Great interpersonal and communication skills

  7. A true team player focused on building the company and our culture

  8. Ability to lead, collaborate and act as an integral part of a fast-paced creative team

  9. Critical thinker and problem-solving skills

  10. Sense of ownership and pride in your performance and its impact on company’s success


mau-mo-ta-cong-viec-truong-phong-marketing-5
 

Nguồn ảnh: internet

Answer hZWZmZhglHKamZOExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmWch5eWl5yViJ-jm3GehcPG2NWjlM-ViG3PcGChteE.

Have something to say?

Join Anphabe for free to share and get shared on your own business topics.

Answers

    There are no answers to this question yet.
hZWZmZhglHKamZOExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUqeqq6KWn4_QoqrNlqDHmaiZ0dPDxMnS1svWjK2a3tyu0sXKU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWZsb1qcodqepYXRqpuTmYGi1pyczZOY2KGjnoSg15uanoTWxaLCpteFncSelmuw464.
Lazy Load...