AnphaNews

Anphabe

Connecting opportunities
hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmWJrUr98qKellJ--oJvSpZbWnaeg0dPXytrJvrPJntaFxd3bz9PHlXbJpc-h1Fhr2XKcb1qe26OXp52oo1p0pZ9hYmqFqJ-Vqailx3-f0ptZn6tuZpyH1MLWxc_ZhmvCc5Sd3eDh

Marketing for a non-profit organization?

Answer4 hZWZmZhil26alpmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmOch5qRlIad2Z5om1vFxtbS1sWamYhsz2yWca3j
My Hoa Nguyen's picture
1317956337

Does NGO need to marketing? With thin budget, what should they do?

Answer4 hZWZmZhil26alpmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmOch5qRlIad2Z5om1vFxtbS1sWamYhsz2yWca3j

Have something to say?

Join Anphabe for free to share and get shared on your own business topics.

Pages

Answers

  • Micheal Pham's picture
    Micheal Pham
    1318088417

    Marketing is an unfamiliar concept for many nonprofit organizations. It's important that these organizations understand that marketing is more than just the old sense of making a sale or obtaining a donation. Marketing is a way to satisfying the consumer and donor needs, but where does the nonprofit organization start? Below are eight steps that will get you started in brainstorming marketing ideas that could make a significant difference in the bottom-line of your organization.
    1. Define your target market, research similar organizations and associations.
    2. Determine the desired outcome of your marketing efforts.

    3. Using the information gathered in Step 1 and 2 develop brochures and marketing materials that describe the benefits, services, donation opportunities, and values of your organization.
    4. Develop a social media marketing strategy. Social media such as Twitter and Facebook can provide you with ways to reach out to those interested in your organization in a low cost and effective way. Social media works great when it comes to reaching those who are passionate about causes that individuals hold dear to their hearts.
    5. Develop and maintain a professional internet marketing presence by creating a web site. You can use a web site as a great resource to display useful information, news, monthly newsletters, events, create community, share alternatives to donating money, and showcase the benefits of your organization.
    6. Research and maintain your prospect and customer databases. Do not let these resources be wasted. Use them for special mailings, follow-up telephone calls, event invitations, alliance development, research profiling, and market segmentation.
    7. Show and advertise the results and objectives that your organization achieves. You fill find that it is effective to showcase those that are receiving benefits, inversions, activities, and projects.
    8. Always actively search for alliances with other organizations, commerce, government, advertising media, and business. This step alone often brings the most benefit to nonprofit organizations.
    Good luck :)

      hZWZmZhil26alpmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5sblKUmJSXhp_VoJxqg5rH19HVw8-VV6GaoGKhs60.
    • hZWZmZhil26alpmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9SemJyIlmORb4ae3-A.
    hZWZmZhil26alpmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuZJyHlpSUmoSh12qac4bS2dHJ2JCqz5WIbdlwZKBal2xpcYhwsbA.
  • Pascal Ho Ba Dam's picture

    Trái với Micheal, tôi nghĩ rằng Marketing là điều quá quen thuộc với các tổ chức phi lợi nhuận, chỉ có điều, họ luôn gặp khó khăn lớn với nguồn kinh phi thấp và 1 sản phẩm khó nhằn.

    Có ít nhất 3 mục tiêu tiếp thị cho các NGO, và họ thường không đủ tiền chi trả cho các chuyên gia marketing để nhắm vào cả 3:
    - #1 Tiếp thị tới những nhà tài trợ: Bạn cần phải có những kỹ năng của 1 giám đốc quản lý quỹ đầu tư đang đi vận động mọi người đi góp tiền vào quỹ (và ko rút ra được) cho 1 tổ chức phi lợi nhuận / phi chính phủ mà họ chưa hề quan tâm tới. Bạn phải tìm được những người có trái tim và lòng xúc cảm cho tổ chức mà bạn đang vận động.
    - #2 – Tiếp thị cho người nhận: bạn có thể nghĩ tương tự như tất cả trẻ mồ côi trên thế giới đang kết nối với internet, lên mạng và chọn gia nhập vào tổ chức từ thiện của bạn. Một đứa trẻ bị bạo hành hay 1 đứa trẻ đang sống lang thang bằng nghề trộm vặt sẽ rất khó bị thuyết phục để đến nói với bạn rằng “tôi bị cha đánh đập”, hoặc từ bỏ cuộc sống “tự do” theo ý mình để gia nhập vào môi trường kỷ luật, kham khổ (theo nghĩa nào đó) như tổ chức của bạn. Phải tìm 1 phương tiện truyền thông để lan truyền thông điệp và thuyết phục các đối tượng từ thiện tham gia vào tổ chức của mình.
    - #3 – Tiếp thị cho những người giỏi: trong một tổ chức phi lợi nhuận, không có ngân sách tiếp thị lớn (như hàng chục triệu đô mỗi năm của Unilever Việt Nam) không có lương cao, vậy bạn làm thế nào để tuyển dụng, động viên và giữ lại những nhân viên giỏi và những tình nguyện viên bạn cần cho tổ chức của mình? Chắc chắn ta cần thêm kỹ năng để đưa thông điệp tiếp thị hiệu quả đến các tình nguyện viên tốt.
    NB: tất nhiên, nếu bạn bỏ lỡ #3, với đội ngũ tình nguyện viên kém, bạn không nhận được kết quả khả quan, và các nhà tài trợ sẽ không tin tưởng đội ngũ của bạn để “đầu tư” vào

      hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5sblKUmZeThp_VoJxqg5rH19HVw8-VV6GaoGKhs60.
    • hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9SemJyIlmSUa4ae3-A.
    hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuZJyHlpWXloSh12qac4bS2dHJ2JCqz5WIbdlwZKBamWpobIhwsbA.
  • Thao Tran's picture
    Thao Tran
    1337341388

    NGOs have a lot of money. Hihi! Some NGOs need marketing for PR and education

      hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5sblKampWThp_VoJxqg5rH19HVw8-VV6GaoGKhs60.
    • hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9SemJyInGWSa4ae3-A.
    hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuZJyHnJaVloSh12qac4bS2dHJ2JCqz5WIbdlwZaBalWVocZtXb7Cx
  • Minh Anh's picture
    Minh Anh
    1338949635

    Surely, Ngo has a lot money. However i think the important things for non-profit organization in marketing is their effective activities and results for their target subjects/communities. Then they need to have good, regular relationship with media/journalist. firstly, they need to PR, then marketing. for low budjet, they should do PR by full information in website flat form and media releases that sent to media/journalist. Using media to spread out information/ the results/ messages. Normally, non-profit organization's activities themselves are good stories for PR.

      hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5sblKanpSThp_VoJxqg5rH19HVw8-VV6GaoGKhs60.
    • hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9SemJyInGmRa4ae3-A.
    hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuZJyHnJqUloSh12qac4bS2dHJ2JCqz5WIbdlwZaBalmVrbJhXb7Cx

Pages

hZWZmZhil26alpqExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUqeqq6KWn4_QoqrNlqDHmaiZ0dPDxMnS1svWjK2a3tyu0sXKU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWZsb1qcodqepYXRqpuTmYGi1pyczZOY2KGjnoSg15uanoTWxaLCpteFncSelmuw464.
Lazy Load...