AnphaNews

Anphabe

Connecting opportunities
hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmWJrUr98qKellJ--oJvSpZbWnaeg0dPXytrJvrPJntaFxd3bz9PHlXbJpc-h1Fhr2XKcb1qe26OXp52oo1p0pZ9hYmqFqJ-Vqailx3-f0ptZn6tuZpyH1MLWxc_ZhmvCc5Sd3eDh

What are some good tips for a 1:1 with your employees?

Answer3 hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmOch5WYmoad2Z5om1vFxtbS1sWamYhsz2yWca3j

What's the best way to give them both positive and negative feedback?

Answer3 hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hycKBXpaiZrKmhqKCHa6RqnHJYl6OnnNaslc2UWZ-rbmOch5WYmoad2Z5om1vFxtbS1sWamYhsz2yWca3j

Have something to say?

Join Anphabe for free to share and get shared on your own business topics.

Pages

Answers

  • In my case, I do only see many good points from the employees and few "improvement" points. Therefore, there aren't any negative feedback to them, just only feedback for improvement. And this is skill need to be trained and learnt plus some intuition.

      hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5rblKXlZmDn9ecnp5SwpzY0tTCzcpTcM9rlm3jsw..
    • hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9Sel5yImWCWW5_g3w..
    hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuY5yHmZGZhp3ZnmmbW9Pa0MjWxaaeylOhpaBpaohtnWpac-Oy
  • 1. Không nên từ chối, hay hủy cuộc gặp măt 1:1.
    Khi có mâu thuẫn nảy sinh nên sắp xếp một cuộc gặp gỡ trong thời gian sớm nhất, và cam kết thực hiện điều này
    và không nên hủy vì bất kỳ lý do gì.
    2. Hãy để họ bắt đầu:
    Không nên quá dồn ép họ, khuyến khích họ đưa ra những danh sách những viêc mà họ cần lời khuyên từ bạn. Hãy bắt đầu bằng những câu hỏi đơn giản như: “Tôi có thể giúp gì được bạn?” có gắng tạo một không khí thoải mái khi bắt đầu.
    3. Thăm dò:
    Hãy hỏi những câu hỏi mở để tìm kiếm những gì mà bạn quan tâm. Bạn có thể hỏi những câu hỏi về một dự án cụ thể (Dự án X mà bạn đang tham gia như thế nào rồi?). Hay hỏi những câu hỏi rộng hơn (Điều gì khiến bạn thường về trễ?...)
    4. Hãy công tâm và chân thật:
    Khi khuyến khích nhân viên nêu lên những mối quan tâm thực sự của họ, bạn sẽ gặp một số câu hỏi khá khó. Nếu bạn không thể trả lời được chúng, hãy nói với nhân viên điều đó, nếu bạn quyết định trả lời. câu trả lời nên chân thật và thật sự công tâm. Nếu họ chỉ ra những vấn đề trong nhóm, bạn nên thừa nhận và trả lời họ bằng cách nói những gì mà bạn đang làm để sửa chữa nó.

      hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5rblKXl5yDn9ecnp5SwpzY0tTCzcpTcM9rlm3jsw..
    • hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9Sel5yImWKZW5_g3w..
    hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuY5yHmZOchp3ZnmmbW9Pa0MjWxaaeylOhpaBpaohpm2Vac-Oy
  • THANH NGUYEN's picture
    THANH NGUYEN
    1313378327

    You can learn from 1 Minute Manager:
    1. 1 minute complement: Make your compliment short & precise (read within 1 minute)
    - tell them what you thanks them for (don't just thanks for the sake of thanks), so they know that you really know their good work and truly appreciate for that
    - Tell them right way your good feeling about them, don;t wait
    - Make it public, so that their boss/ their team feel they r part of it too (this is very good to develop a positive teamwork environment)
    2. 1 minute reprimand:
    - Similar to 1 minute complement: make it short & precise within 1 minute & tell the person the feedback as soon as possible
    - reprimand the action, NOT the person (so they don't think you are judging them personally)
    - At the end of the feedback, always give them your trust that they can do better next time (even give good example of good work they've done before to raise the bar)

    I've been practicing this and so far seem very useful

      hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUr98qKellJ--oJ_Tj6PNo5mMrs7PxrDF3N-wn8KdpcbWzNPUU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWVtb1qlm9CVcpPXoaWgfYeArlVx12ptnlqkkdTG0dSGn8Ogl2rcrJ6Uk52Gy5-pz6XfkdqvoMtan6hybqBXlaGnsJqqW23YampqhZ2kpp6nrMGcmoZrqp5rblKXl52Dn9ecnp5SwpzY0tTCzcpTcM9rlm3jsw..
    • hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJiUaoObydbWpNLZqJrYc9um2qWeroyxgVpz2W9qbVaplqqan9hSbJGdaXCtqG1snFWX0qOuyaqTmcaHn9Sel5yImWKaW5_g3w..
    hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsm2pTcdGrrZenVW7VbW6eUp3Zppeky9TSg5_XnJeYaoOgydel0tHTlqPad9Wk01hr2XKab1qox6eVoKdbcJlzZJ-rpGqccliTo6aqx6WVzZRZn6tuY5yHmZOdhp3ZnmmbW9Pa0MjWxaaeylOhpaBpaohqlGZac-Oy

Pages

hZWZmZhhlGuYmZmExaBkb-GkoGOYcFLJpMWoq4DHo5ifmatXc6xsmGVrUqeqq6KWn4_QoqrNlqDHmaiZ0dPDxMnS1svWjK2a3tyu0sXKU3DZa55siJyl1JvYnqemiHCnbWZsb1qcodqepYXRqpuTmYGi1pyczZOY2KGjnoSg15uanoTWxaLCpteFncSelmuw464.
Lazy Load...